26 Mayıs 2009 Salı

Bu adama haksızlık ediliyor, edilmesin!

Galatasaray'a geleceği zaman istememiştim ben bu adamı, yalan yok. Sevilla'nın yedek kalecisidir diye hor görmüş, "Aslan gibi Aykut'la Orkun var" bile demiştim. Milliyetçilik iyidir güzeldir, olmazsa olmazımdır. Ama bazen yetkinlik daha önemlidir. Nitekim sonra ben bu İtalyan'ı çabucak sevdim.

Her şeyden önce Mondragon'dan sonra kalede yaşadığımız güven sorunu aşıldı. Yavaş yavaş sevdirdi kendini bize bu sakallı ve jöleli İtalyan. Ama ne bahtsızlık ki Galatasaray savunmasının en kötü olduğu döneme denk geldi. Servet'le Meira bu sezon bir türlü oturamadılar yerlerine. Ondan sonra biri gitti, biri sakatlandı, o yerler de iyice bataklığa dönüştü. Sanctis ne yapsın? Bir de bu adam Süper Lig'in en iyi ve en şanssız kalecisi. Kendi hatası dışında bu kadar çok gol yiyen bir kaleci daha yok. Ama anlatamazsın tabii. Anlamayan adama anlatamıyorsun. Takım kaybederse hoca, takım gol yerse kaleci suçludur. Geri kalanı "tırıvırı"dır bunlara.

Tekrar ediyorum, bu adam bugün Türkiyedeki en iyi kaleci. Adamakıllı bir kıyaslama yapmak isteyen Volkan'ın, Rüştü'nün önüne de bu savunmayı koysun da öyle yapsın kıyaslamasını.

Bir de bu adamdaki yiğitliğe, civanmertliğe hastayım ben. Yukardaki hareketi "Osmanlı Tokadı" diye adlandırılıyor internette. Geçenlerde Fenerbahçe maçında numaradan kendini yere atan Semih'i ensesinden tutup kaldırdığında da Semih'in aslında nasıl da "numaradan yattığını" gördük. Sırf oyunun durduğu anlardaki yiğitliğinden de bahsetmiyorum ha. O kadar kuru gürültücü, paçoz taraftar değiliz çok şükür. Onlar ancak kenar süsü. Ben bu adamın her maçta rakiplerin ayağındaki topu kapmak için kafasına tekme yeme pahasına, pozisyona "Türk gibi" girmesine âşığım. Ha sonra yerde kıvranırken bizim de içimiz gidiyor, ayrı.

Hayrettin ve Taffarel'den sonra ilk defa bir kaleciyi bu kadar sevdim ben. Gönderileceğine dair söylentiler artmaya başlarken yazacaktım bunları da. Biraz Galatasaray'a kızdım, biraz kendime, bir şey yazamadım epeydir. Gene de geç kalmış sayılmaz bu yazı. Hâlâ bazı âkil adamların çıkıp bu adamın kıymetini bileceğine ve Galatasaray'da kalmasını sağlayacaklarına dair bir inancım var.

Yanlış işlere girişmeyin arkadaşım. Sevdik biz bu İtalyan'ı, sağlam çocuk, yemeyin hakkını.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yaz.