10 Temmuz 2010 Cumartesi

Scheisse!

Bi pislik olacağını vallahi biliyordum da, uğursuzluk olmasın diye yazmaya çekiniyordum. Oldu. Günlerce biriktirdiğim uykusuzluğum gelip maç gecesi patlama yaptı, akşamüstü daldığım uykudan uyandığımda saat geceyarısı 2.30'u gösteriyordu. Hemen aklıma maç geldi, "Hassiktir!" diye fırladım yataktan. Sonucu gördüğümde ise bu sefer Almancasını söyledim: "Scheisse!"

Turnuvanın en iyi, en güzel takımı tek golle elenmiş yarı finalde. Eleyen de takım olsa gam yemeyeceğim. Tüküreyim böyle turnuvaya arkadaş. Artık finalde tüm kalbimle Hollanda'yı tutacağım.

Televizyonlardan eksik olmayan çokbilmiş yorumcularımızın aksine Uruguay maçında çok da iyi bulmadım ben aslında Hollanda'yı. Ve Uruguay'ı da o kadar kötü bulmadım. Şans yanında olmasa Hollanda 1-1'den sonra o golleri bulamayabilirdi. 90'da attıkları golle farkı 1'e düşüren Uruguay'ın son 3 dakikada oyuna getirdiği heyecan da süperdi. Uruguay buraya kadar çevreyolundan geldi, büyüklerle hiç karşılaşmadı ama oyunuyla, dik durmasıyla turnuvaya kesinlikle ayrı, güzel bir renk kattı. Öyle ki, rakipleri Almanya olmasa 3.'lüğü almak hakları, diyecektim.

Gerçi üçüncülük maçlarında genelde büyük takımlar motivasyon sorunu yaşıyorlar, küçük takımlar daha çok asılarak bu maçları kazanıyorlar. Ha bu arada, üçüncülük maçlarına takmış şimdi de bizim çokbilmişler. Elenen takımların artık motivasyonlarını kaybettiklerini ve bir an önce uçağa binerek ülkelerine dönmek istediklerini, bu maçın angarya olduğunu buyuruyor monşerler. Hâlâ aynı endüstriyel futbol, Şampiyonlar Ligi kafası. Bu maçlarda iki takım da kaybedecek bir şeyi olmadığı için güzel ve açık oynuyorlar, gollü, renkli maçlar izliyoruz. Ve hatta birçok Dünya Kupası'nda 3.'lük maçları final maçlarından daha zevkli oluyor. Motivasyon sorunu, turnuvada forma şansı bulamayan 2-3 yedek yıldız oynatılarak aşılabilir (Kadronun tamamını yedeklerden kurmak yok ama ha!).

"Scheisse" deyip, kısacık bitirmek vardı bu yazıyı. Kupa'ya ve diğer takımlara olan saygımızdan buraya kadar uzattık. Daha fazlasını beklemeyin arkadaş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yaz.